Zápis z porad
Zápis z porad
– vyhotovují se v počtu nezbytně nutném, číslují se dle druhu
porady, rozmnožují se a zasílají účastníkům porady.
Zápisy se ukládají, protože jsou jediným písemným dokladem
o jednání. Musí být proto jasně formulované, pravdivé
a přehledné.
Základní druhy zápisů
1. Stručný zápis – nejčastěji užívaný, stylizuje ho větš. vedoucí
pracovník.
– číslo zápisu
– druh porady, datum konání
– údaje o přítomných, omluvených a hostech
– program porady a stručný obsah jednotlivých bodů jednání
– uložené úkoly, jména odpovědných pracovníků, termíny splnění
úkolů
– datum a místo vyhotovení zápisu, jméno zapisovatele
– jméno a funkci pracovníka, který poradu vedl
2. podrobnější zápis – stejné náležitosti + obsáhlejší záznamy
jednotlivých bodů programu nebo doslovná znění některých
připomínek
3. Doslovný zápis – pořizuje se na zvlášť důležitých jednáních
a poradách stenograficky (stenotypistika – přepis těsnopisného
zápisu do strojového)
Úkol č. 14
Vypracujte vzorový stručný zápis z porady (buď opsat nebo ofotit)
Úkol č. 15
Zvolte podle vlastního uvážení firmu, u které jste zaměstnáni
a předpokládejte, že má divize na území celé republiky. Ředitel
této firmy svolává poradu ředitelů všech divizí, která se bude
konat za 14 dnů.
a) Sestavte a napište pozvánku na tuto poradu
b) Připravte formulář prezenční listiny – předepište jednotlivé
divize (cca 5) a jejich ředitele, počítejte se sloupcem na
podpis, popř. poznámku.
c) Obchodní náměstek Vaší firmy zve obchodního náměstka firmy
Rosso, sro, Mirošov, PSČ 338 43,pana ing. Jindřicha Královce
k podepsání kupní smlouvy na příští rok. Napište pozvání formou
obchodního dopisu.