Odbyt
Téma č. 12
Ekonomie
Odbyt
Strategie marketingu
a) diferenciace produktu
– firma vyrábí velice odlišný produkt často mívá vysokou kvalitu
b) minimálních nákladů
– firma snižuje náklady na výrobu,ale to se nesmí dít na úkor kvality
– díky snížení nákladů může firma stanovit nižší cenu a tím získává konkurenční výhodu
c) tržní orientace
– firma se orientuje na určitou malou část trhu(pánské, dámské, dětské oděvy)
– tato strategie umožňuje lépe poznat potřeby zákazníků
nástroje marketingu „4p“
produkt – výrobek
place – způsob distribuce
price – cena
promotion – propagace (reklama)
distribuce
– hledání prodejních cest výrobce k zákazníkovi
a) distribuce spotřebního zboží
– pokud mezi výrobcem a zákazníkem není další prostředek – přímá distribuce
– pokud mezi výrobce a zákazníka vstupuje maloobchod – jednoúrovňová distribuce
– pokud mezi výrobcem a zákazníkem vstupuje velkoobchod a maloobchod – dvouúrovňová distribuce
– pokud má distribuční cesta více článků – víceúrovňová distribuce
b) výrobní prostředky
– přímá distribuce (prodejní cesta bez dalších prostředníků)
– naprosto běžná, umožňuje lepší komunikaci mezi výrobcem a zákazníkem