Úprava ceny
Úprava ceny
úprava ceny v případě, že cenu změnil konkurent
snížil konkurent cenu ne
ano
ovlivní tato změna tržby ne držet dosavadní ceny
ano
jakou měrou byla cena
méně než 2% 2-4%výrazné víc než 4%
dočasné slevy cenové výhody dlouhodobé ceny
propagace
-obal, letáky, vzorky, média
nástroje propagace
1) reklama – tištěné a vysílané, obal, zasílané reklamy, katalogy, plakáty, reklamní poutače, nápisky na prodejnách, reklamní stánky…., je to nástroj komunikace se širokou veřejností, spotřebitel je schopen se díky reklamě orientovat, je schopen porovnávat výrobky, a dělá si představu o úspěšnosti firmy, vede se zákazníkem monolog
2) podpora prodeje – soutěže spotřebitelské, loterie a slosování, zvýhodněná balení, výhodné zboží, prodej zboží na splátky, předvádění výrobků
3) publicita – není placený nástroj, kladné vyjádření nezávislých osob
4) osobní prodej – představení výrobku obchodními agenty, veletrhy, výstavy, obchodní setkání, forma propagací, vede dialog